Scoutbasar på Balders

30 November 2019 kl. 15.55–15.56

Scoutbasaren på Balders är en gammal tradition. Basaren ordnas för att ge kårerna synlighet och visa upp att vad vi scouter är bra på. Basaren ordnas på lillajulslördagen på Balders festsal, Alexandersgatan 12. Försäljningstiden är kl. 11-14. De senaste åren har vi kunnat vara både ute på innergården och inne i salen. Kårerna ställer ut sina bord med delikatesser, hantverk, lotterier, roliga gåvoidéer... 

Kom till basaren och mingla och få julstämning. Ät grillkorv till lunch på gården, med våffla till efterrätt. Köp en liten present till glöggvärdinnan eller något gott till lillajulskvällen. Och varför inte fixa julklapparna redan nu? Ta en kaffe i Balders café och pröva din lycka i lotterierna. Hur som helst stöder du ungdomsarbetet i Helsingfors då du stöder scoutkårerna.

Till de arrangerande kårerna:

Basarborden bärs på fredagen före basaren klockan 18-20. Någon från HeSS styrelse är på plats med en bordskarta. Kårerna kan också ställa iordning det egna bordet om tid finns.

Hälften av de kårer som har bord på basaren bär bord på fredagen (alla kårers bord bärs alltså men alla kårer behöver inte vara på plats). Bordbärarna ska vara på plats 18.00 på Alexandersgatan 12 i festsalen i tredje våningen.

Basarlördagen

Balders dörrar öppnar klockan 9. Då kan kårerna ställa iordning sina bord. Under basaren delas vandringspriset BordEtt ut. Priset ges åt en kår som har ett tilltalande bord. Varje år är kriterierna för vandringspriset olika. Det gäller att satsa på ett fint bord!

HeSS jobbar vidare med projektet Scoutbasaren hela tiden, så om du vill komma med idéer och förslag, tveka inte att ta kontakt!



Plats
Balders
Alexandersgatan 12

26.09
Lärkans hösttalko Vi utför servicearbeten på vår scoutstuga så den hålls i gott skick för framtidens alla utfärder.
09.10
Ledarstadsmanöver Stadsmanöver för scoutledare och deras omgivning
19.10
Scoutskaban 2019 Tellus 3.0 Miljöförstöringen på Mars börjar vara så allvarlig att det snart inte går att bo kvar. Men mänskligheten har en tredje chans, en ny planet. Den här gången skickar vi scouterna!
28.10
Första hjälpen uppdatering Uppdateringskurs som ger ditt FHj 1 eller Fhj 2-kort tre år längre levnadstid. En förutsättning för att delta är alltså att du har någotdera kortet i kraft.
04.11
Föreningens höstmöte Stadgeenligt medlemsmöte på Scoutstationen, Tölögatan 55.
05.11
"bronspåbröstet-workshop Hemlig workshop där vi tillsammans snidar ihop förtjänstteckenansökningar, och får in dem med det samma. Klappat och klart.
18.11
Första hjälpen 1 fyra kvällar Grundkurs i Första hjälpen
20.11
Första hjälpen 1 fyra kvällar Grundkurs i Första hjälpen
25.11
Första hjälpen 1 fyra kvällar Grundkurs i Första hjälpen
27.11
Första hjälpen 1 fyra kvällar Grundkurs i Första hjälpen
30.11
Scoutbasar på Balders
13.12
Vargungarna i Luciakortegen Kårernas vargungar får vara tomtar i Folkhälsans Luciakortege

ANNULLERINGSVILLKOR

 

Om du är anmäld till en kurs i Första hjälpen, kom ihåg att du tar upp en plats på kursen. Kurserna är överfulla och det finns nästan alltid någon i kö. Om du får förhinder, ta genast kontakt med kansliet, så kan vi ordna så att någon annan får sitt efterlängtade kursintyg.

 

Anmälan är bindande. Ifall du annullerar ditt deltagande senare än 30 dagar före kursen utan giltig orsak bör du betala halva avgiften. Annullerar du ditt deltagande senare än fem dagar före kursen utan giltig orsak bör du betala hela deltagaravgiften. I båda fallen kan du försöka hitta någon annan som kan gå kursen istället för dig, varvid du inte behöver betala annulleringsavgiften.  Som giltig orsak räknas sjukdomsfall eller annat viktigt förhinder som inte kunnat förutses. Sjukdomsfall beaktas med läkarintyg. Obetald räkning drivs in av kåren i sista hand.

 

Om din kår betalar din deltagaravgift ska du själv se till att kårekonomen får fakturan. Observera att även om din kår skulle ha betalat din kursavgift om du skulle ha deltagit i kursen så är det du själv som betalar kursen om du inte kan delta och inte har en vettig orsak.